Perspectives on Child Development: Social Learning and Interaction
Szanowni Panstwo,
serdecznie zapraszamy do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej Perspectives on Child Development: Social Learning and Interaction, która odbędzie się w dniach 19–21 czerwca 2025 roku w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, przy ul. Gagarina 39.
Konferencja zgromadzi wybitnych badaczy z kraju i zagranicy, specjalizujących się w tematyce rozwoju dziecka, uczenia się społecznego oraz interakcji społecznych. Wydarzenie to będzie doskonałą okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń między przedstawicielami świata nauki, edukacji oraz instytucji wspierających rozwój dzieci i młodzieży.
Perspectives on Child Development
Social Learning and Interaction
Toruń, 19-21 June 2025
Nicolaus Copernicus University in Toruń
20. June 2025, Friday
- 11.00 Paul Harris – Testimony: Young children's selective trust. Established findings and new questions
- 13.00 Marta Białecka, Arkadiusz Gut & Małgorzata Stępień-Nycz – How do children conceptualize the mind? Methodological and cross-cultural perspective
- 14.00 Ewa Haman, Przemysław Tomalski & Zuzanna Laudańska – Developmental science: Convenient and colonial? A discussion inspired by the case of early language research
- 16.00 Agnieszka Pluta & Alessandro Carollo – Toward a unified model of interpersonal synchrony: insights from hyperscanning across dyads and contexts
- 17.15 Poster session
21. June 2025, Saturday
- 10.00 Francisco Pons – Attachment and information seeking across culture
- 12.00 Katarzyna Lubiewska – Interactionist approach to attachment, parenting, and their eco-cultural environment
- 13.00 Fabrice Clément – The role of affective social learning in shaping individual attitudes toward the social world
- 15.00 Tone Kristine Hermansen – Children’s emotion inferences from situational and contextual cues
- 16.00 Arvid Kappas & Rebecca Stower – Why do children trust robots? Rethinking minds, machines, and playful sociality